Reflection of the Content of Sensitive Education of Junior Pupils in the Curriculum for Primary Classes of Gymnasiums for Men in Ukraine in the Early Twentieth Century

  • Viktoria Chorna Berdyansk State Pedagogical University
Keywords: sensitive education, primary school pupils, program material, gymnasium for men

Abstract

The results of analyses of the curriculum for preparatory and primary classes of gymnasiums for men in Ukraine, according to different educational subjects with the aim to determine their resources for perceptive development of the pupils are shown.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Viktoria Chorna, Berdyansk State Pedagogical University

postgraduate

References

Артемова Л. В. Історія педагогіки України : підруч. / Людмила Володимирівна Артемова. – К. : Либідь, 2006. – 424 с.

Джуринский А. Н. История педагогики : учеб. [для студ. педвузов] / Александр Наумович Джуринский. – М. : ВЛАДОС, 2000. – 432 с.

Елисеев В. Программы и правила всех классов мужских гимназий. Неофициальное издание / В. Елисеев. – Одесса : Распопов, 1909. – 192 с.

Історія української школи і педагогіки : хрестоматія / [уклад. О. О. Любар] ; за ред. В. Г. Кременя. – К. : Знання, 2005. – 767 с.

Медвідь Л. А. Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні : навч. посіб. / Людмила Андріївна Медвідь. – К. : Вікар, 2003. – 335 с. – (Вища освіта ХХІ століття).

Published
2011-07-01
How to Cite
Chorna, V. (2011). Reflection of the Content of Sensitive Education of Junior Pupils in the Curriculum for Primary Classes of Gymnasiums for Men in Ukraine in the Early Twentieth Century. Pedagogical Discourse, (11), 334-337. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/904