Model of Culture of Future Economists Business Communication
Abstract
The bases of forming the model of culture of business communication of students in the process of their professional training are considered in the article. The term „culture” is analyzed taking into account different approaches – linguistic, psychological, pedagogical and social. The bases of culture of communication are analyzed in the work, the basis of culture of business communication is considered and analyzed, the components of model of culture of business communication of students are outlined: motivational and valued, linguistic and informative, operational and active. The specifics of forming the culture of business communication in economic institutes is outlined: students must study to explain certain economic phenomena correctly, work with business correspondence, conduct future business negotiations, sign contracts etc
Downloads
References
Крылова Н. Б. Формирование культуры будущего специалиста / Н. Б. Крылова – М. : Высшая школа, 1990. – 142 с.
Головин Б. Н. Основы культуры речи : учебное пособие для студентов по специальности „Русский язык” / Б. Н. Головин. – М. : Высшая школа, 1988. – 319 с.
Фаенова М. О. Обучение культуре общения на английском языке : науч.теорет. пособ. / М. О. Фаенова – М. : Высшая школа, 1991. – 144с.
Иванова В. И. Формирование культуры делового общения у будущих инженеров : дис. … канд. пед. наук / В. И. Иванова. – Брянск, 2003. – 184 с.
Чмут Т. К. Культура спілкування / Т. К. Чмут – Хмельницький : ХІРУП, 1999. – 358 с.
Будянська В. А. Культура ділового спілкування у професійній підготовці майбутніх економістів-менеджерів / В. А. Будянська // Вища освіта України. Теор. та наук.-мет. часопис. Додаток 4, том V (17). Тем. випуск : Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору: Моніторинг якості освіти: засоби, технології та перспективи. Сучасний освітній менеджмент: економічні, організаційні та психологічні засоби реалізації в Україні, Європі та світі. – К. : Гнозис, 2009. – С. 363–368.
Copyright (c) 2012 Педагогічний дискурс
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.