Theoretical and Cognitive Understanding of the Content of Preschool Education in the System of Education

  • Nadiya Frolenkova Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
Keywords: education, educational content, the content of preschool education

Abstract

The article deals with theoretical and cognitive  understanding of the content of preschool education. Attention is concentrated on the conceptual apparatus of the content categories of preschool education: teaching describes the essence of the category of «educational content», it is the factors that directly affect the structure of the category «content pre-school education». The basic approaches are determining the content of these categories. The problem is analysed as to  modern national system of education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nadiya Frolenkova, Vasyl Stefanyk Precarpathian National University

Postgraduate student of the Department of Theory and Methods of Preschool Education

References

Волкова Н. П. Педагогіка : посіб. для студентів вищих навчальних закладів / Н. П. Волкова. – К. : Академія, 2001. – 576 с.

Головань Т. Наукові підходи до визначення змісту вітчизняної дошкільної освіти у 20-ті рр. ХХ ст. [Електронний ресурс] / Т. Головань. – Режим доступу: //http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/VIrd /2011_18/Pdf/14.pdf. – Загол. з екрану

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – С. 227.

Краевский В. В. Основы обучения. Дидактика и методика: учебн. пособие для студентов высших учебных заведений / В. В. Краевский, А. В. Хуторской. – М. : Издательский центр «Академия», 2007. – 352 с.

Кузьмінський А. І. Педагогіка : підруч. / А. І. Кузьмінський, В. Л. Омеляненко. – [3-тє вид., випр.]. – К. : Знання – Прес, 2008. – 447 с.

Мойсеюк Н. Педагогіка : навч. посіб. / Неля Мойсеюк. – К. : ВАТ «Білоцерківська книжкова фабрика», 2007. – 656 с.

Педагогика. Большая современная энциклопедия / сост. Е. С. Рапацевич. – М. : Современное слово, 2005. – 720 с.

Педагогічний словник / за ред. М. Д. Ярмаченка. – К. : Пед. думка, 2001. – 516 с.

Постанова Кабміну України від 12.03.2003 р. № 305 «Положення про дошкільний навчальний заклад» // Дошк. виховання. – № 5. – С. 3–6.

Степанова Т. М. Трансформації змісту передшкільної освіти в історії розвитку вітчизняної дошкільної педагогіки (кінець ХІХ-ХХ століття) : [моногр.] / Т. М. Степанова. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2011. – 424 с.

Хуторской А. Современная дидактика / А. Хуторской. – Москва – Харьков – Минск, 2001. – 544 с.

Published
2013-10-10
How to Cite
Frolenkova, N. (2013). Theoretical and Cognitive Understanding of the Content of Preschool Education in the System of Education. Pedagogical Discourse, (15), 724-728. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/948