Preparation of the Future Music Teacher to Instrumental-Performing Activity

  • Maryna Yarova Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy
Keywords: music-pedagogical preparation, instrumental-performing preparation, future music teacher

Abstract

Theoretical approaches to consideration of question of instrumental-performing preparation and determination of the role of this process in professional development of the future music teacher are described in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maryna Yarova, Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy

candidate of pedagogical sciences, associate professor of the chair of theory and methodology of arts

References

Гусейнова Л. В. Інструментально-виконавська творчість як засіб професійної підготовки педагога музиканта / Л. В. Гусейнова // Наукові записки Ніжинського педагогічного університету ім. Миколи Гоголя: Серія Психолого-педагогічні науки. – № 1. – Ніжин : НДПУ, 2002. – С. 103–105.

Гусейнова Л. В. Критерії та рівні сформованості готовності майбутнього вчителя музики до інструментально-виконавської діяльності / Л. В. Гусейнова // Наукові записки Ніжинського педагогічного університету ім.Миколи Гоголя: Серія Психолого-педагогічні науки. – № 1. – Ніжин : НДПУ, 2003. – С. 36–38.

Каган М. С. Философская теория ценности / М. С. Каган. – СПб. : Петрополис, 1997. – С. 128–132.

Кузьмінська Л. Музично-виконавська діяльність в Україні: соціокультурне значення та проблеми / Л. Кузьмінська // Мистецтво та освіта. – 2003. – № 3. – С. 12–15.

Теоретичні та методичні засади неперервної мистецької освіти / О. Є. Реброва // Ментальні цінності мистецької освіти. – Чернівці : Зелена Буковина, 2007. – С. 36–38.

Шахов В. Базова педагогічна освіта майбутнього вчителя: загальнопедагогічний аспект / В. Шахов. – Вінниця, 2007. – 383 с.

Published
2012-03-28
How to Cite
Yarova, M. (2012). Preparation of the Future Music Teacher to Instrumental-Performing Activity. Pedagogical Discourse, (11), 370-374. Retrieved from https://ojs.kgpa.km.ua/index.php/peddiscourse/article/view/913